Біологія і географія

Меню сайта
Пошук
***
Леонтьєва Валентина Олександрівна - «На Урок» Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Корисні сайти
  • biology.org.ua
  • Инфоурок
  • Открытый урок
  • Освітній портал Супер-урок
  • Шкільне життя
  • Нова школа
  • Учительский журнал
  • Сайт оош№1 г.Славянска
  • Сайт учителя физики и астрономии Головачева А.Н.
  • _

    Життя в океані. Океан та людина.

    Тема № 5. Життя в океані. Океан та людина.

    Групи морських мешканців:

    1. Планктон - дрібні організми, які населяють товщу води і яких переносять хвилі й течії 

    • дрібні водорості, черв’яки, рачки, креветки, медузи...

    2. Нектон - тварини, які активно рухаються у воді

    • кити, дельфіни, моржі, тюлені, восьминоги, кальмари, водяні змії, черепахи, риби

    3. Бентос - організми, що оселилися на дні.

    • водорості, корали, губки, морські зірки, краби, черв’яки...

    Поширення організмів в океані:

    максимум життя → мілководдя!! 

    верхній шар води (до глибини 100 м)

    • добре освітлюється і прогрівається сонцем
    • збагачений киснем і поживними речовинами

    з глибиною насиченість вод життям зменшується в сотні разів

    • зменшується проникнення сонячного світла
    • знижується кількість кисню  
    • наростає тиск

    від екватора до полюсів:

    • полярні води бідні на організми ⇒ небагато риб, є моржі й тюлені
    • помірні широти ⇒ найбільші «рибні» райони океану
    • тропічні широти ⇒ рослин і тварин менше (підвищена температура і більша солоність)
    • екваторіальні води  ⇒ різноманітність теплолюбних риб, морських черепах, придонних організмів (коралів, молюсків, морських зірок, крабів та ін.).

    Біологічні ресурси океану:

    • риби: оселедець, анчоус, тріска, скумбрія, тунець, ставрида, камбала, лосось...
    • молюски: устриці, мідії, морські гребінці, кальмари, восьминоги...
    • креветки, краби, омари, лангусти
    • промисел китів, моржів, тюленів, морських котиків нині обмежений

    Мал. Промислові риби, молюски та ракоподібні


    Мінеральні ресурси:

    • нафта, природний газ, кам’яне вугілля...
    • морська вода →«рідка руда» - розчинено багато речовин: кухонна сіль, магній, бром...

    Енергетичні ресурси - електростанції використовують енергію:

    • припливів і відпливів (США, Франція, Росія, Японія, Китай)
    • океанічних течій і хвиль (Японія)

    Води Світового океану забруднюються унаслідок:

    • плавання суден,
    • вилову риби,
    • видобування корисних копалин (особливо, нафти)
    • стоки підприємств і побутові стічні води

    Як наслідок — Світовий океан може перетворитися на світове звалище, стічну яму. А це може призвести до найтяжчих наслідків для людства. Від забруднення води страждають усі організми. Внаслідок цього багато районів Світового океану можуть стати біологічною пустелею. За словами Жака-Іва Кусто, за останні 100 років безслідно зникло понад тисячу видів мешканців океану.



    ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ

    • За умовами існування розрізняють такі групи морських організмів, як планктон, нектон і бентос.
    • Поширення рослин і тварин у Світовому океані залежить від глибини та клімату, тому кількість їх видів закономірно зменшується з глибиною і від екватора до полюсів.
    • Світовий океан має величезні запаси природних багатств: риба, морепродукти, корисні копалини, енергія.
    • Води Світового океану потрібно охороняти від забруднення, а морські організми — від винищення.


    ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

    1. Охарактеризуйте групи морських організмів за умовами їх існування у Світовому океані.
    2. Від яких чинників залежить поширення організмів у океанах і морях?
    3. Які частини Світового океану є найбільш придатними для життя морських мешканців? Чому?
    4. Як змінюється поширення організмів у океанах із зміною клімату?
    5. У яких широтах води Світового океану найбагатші на рибу? Чому?
    6. Які природні багатства морів і океанів людина використовує для своїх потреб?
    7. Які корисні копалини є під водою?
    8. Як можна використати енергію вод Світового океану?
    9. Унаслідок чого забруднюються води морів і океанів?


    Д/З: опрацювати §45,46 підручника



     

    Категория: 6 клас | Добавил: valentina (05.12.2020)
    Просмотров: 102 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Вхід на сайт
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2021
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz