Біологія і географія

Меню сайта
Пошук
***
Леонтьєва Валентина Олександрівна - «На Урок» Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Корисні сайти
  • biology.org.ua
  • Инфоурок
  • Открытый урок
  • Освітній портал Супер-урок
  • Шкільне життя
  • Нова школа
  • Учительский журнал
  • Сайт оош№1 г.Славянска
  • Сайт учителя физики и астрономии Головачева А.Н.
  • _

    Різноманітність прокаріот

    Тема №9. Різноманітність прокаріот.

    І. Археї  ≈ 50 видів ; не має паразитів

    • особлива будова оболоки
    • мають інтрони і екзони
    • можливий безхлоофільний фотосинтез
    • можуть жити в екстремальних умовах ("чорні курці"→ tо>+300о)

    Рис. Гетеротрофні метаноутворювальні археї



    ІІ. Бактерії  ≈ 30 тис.видів

    а) автотрофи → синтез органіки 

    1. Хемотрофи → сірко-, залізо-, нітрофікуючі бактерії
    2. Фототрофи → зелені, пурпурні бактерії ( без О2), ціанобактерії (О2)

    Ціанобактерії - мають пігменти фікобеліни, фіксують азот (в газових вакуолях), в основному колоніальні, можуть викликати "цвітіння води" 

    б) гетеротрофи 

    1. Сапротрофирозщеплюють мертву органіку

    • грунтоутворення
    • промислове бродіння (кисло-молочні продукти, квашені овочі)
    • псують продукти ⇒ стерилізація (tо>+100о, УФ-промені) і пастеризація ( tо≈+60-70оС)

    ​​​​​​​2. Симбіонти → бульбочкові (колообіг азоту)

    3. Паразити → викликають захворювання людини, тварин, рослин

    шляхи зараженя:

    - повітряно-крапельний → дифтерія, чума, туберкульоз, пневмонія, кашлюк

    -орально (з водою, їжею) → холера, дизентирія, черевний тиф, харчові отруєння ( сальмонельоз, ботулізм)

    - через грунт → правець

    - статевий → венеричні хвороби (сифиліз, гонорея, трихомоноз)

    - трансмісивний шлях (укуси комах) → чума (блохи), висипний тиф (воші)


    Використання людиною:

    1. Виробництво їжі, добрив, антибіотиків.
    2. Очищення водойм.
    3. Для пошуків корисних копалин
    4. Біологічний метод боротьби зі шкідниками
    5. В генетиці, біотехнології ⇒ синтиз ліків (інсулін, інтерферон), вивчення генів...


    1. Дайте означення понять бактерії, археї.
    2. Порівняйте бактерії та археї.
    3. За якими ознаками археї подібні до еукаріотичних організмів?
    4. Обґрунтуйте біологічну роль прокаріотичних організмів.
    5. У яких галузях людина використовує прокаріотичні організми?
    6. Поясніть думку вчених про те, що археї є окремою групою організмів на планеті.


    Д/З: §9 (Андерсон), т/з 9,10



     

    Категория: 10 клас | Добавил: valentina (29.09.2020)
    Просмотров: 481 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Вхід на сайт
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz