Біологія і географія

Меню сайта
Пошук
***
Леонтьєва Валентина Олександрівна - «На Урок» Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Корисні сайти
  • biology.org.ua
  • Инфоурок
  • Открытый урок
  • Освітній портал Супер-урок
  • Шкільне життя
  • Нова школа
  • Учительский журнал
  • Сайт оош№1 г.Славянска
  • Сайт учителя физики и астрономии Головачева А.Н.
  • _

    Стрес та його біологічне значення

    Тема № 7. Стрес та його біологічне значення.

    Стресові чинники (стресори) - сильні подразники середовища, що можуть спричинити порушення гомеостазу.

     вплив залежить від ⇒ а) інтенсивності й тривалості дії
     б) від фізичного й психологічного стану організму
    
     групи:
    1. фізичні (спека, холод, вітер), 
    2. хімічні (впливи вуглекислого газу, токсинів, солей), 
    3. біологічні (інфекційні захворювання, нестача або надлишок їжі, вплив паразитів) 
    4. соціальні (страх, небезпека, конфлікти)

    Вплив на організм:

     Стадії стресу:

    1. Стадія тривоги → негайну мобілізація захисних сил організму 

    - збільшуються частота і сила скорочень серця, 
    - підвищуються артеріальний тиск, рівень глюкози в крові, 
    - розширюються бронхи, звужуються кровоносні судини...

    2. Стадія опірності (довгострокова адаптація) → зміни, скеровані на подолання дії стресогенного чинника

    - синтез білки м'язів, 
    - утворюються еритроцити для забезпечення додаткових потреб у кисні, 
    - збільшується кількість ферментів для синтезу білків у робочих органах, 
    - зростає кількість антитіл, що підвищує імунітет...
    
    наслідок ⇒ відновлення порушеного гомеостазу;
     підвищення стійкості до стресових чинників.

    Але! Якщо організм не може успішно боротися зі стресором ⇒ 

    3. Стадія виснаження →  вичерпання резервних можливостей організму

    -  порушення функцій і пошкодження органів
    - виснаження енергетичних ресурсів організму
    - нерегульований клітинний ріст та ін.
    

    наслідок ⇒ дипресії,  виникнення захворювань і нервово-емоційних розладів...

     Форми стресу:

    1. Еустрес - реакція ор-му на помірні подразники ( відповідає двом першим стадіям розвитку стрес-реакцій)

    2. Дистрес - реакція ор-му на дуже сильні подразники (відповідає стадія виснаження, яку супроводжує розвиток сильних негативно-емоційних станів, захворювання різних систем органів)

    Зменшити вплив стресорів: 

    1. Режим дня, сон > 8 год/доб.
    2. Активний відпочинок - спорт, плавання, тривалі прогулянки на свіжому повітрі...
    3. Раціональне харчування. 
    4. Уникати стресових ситуацій.
    5. Методи релаксації ⇒ дихальні техніки, масаж, водні процедури, читання, музика...



    Перевірте здобуті знання

    1. Дайте означення поняття стрес.
    2. Наведіть приклади стресорів і стрес-реакцій.
    3. Поясніть різницю між еустресом та дистресом.
    4. Чи може людина впливати на рівень стресу?
    5. Поясніть біологічне значення стресу.

    Поміркуйте

    Які методи релаксації людина може застосовувати самостійно з метою підвищення своїх адаптаційних можливостей?



    Д/З: §22 (Андерсон), т/з №7; відео на сайті!!!



     

    Категория: 11 клас | Добавил: valentina (09.12.2019)
    Просмотров: 454 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Вхід на сайт
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2021
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz