Біологія і географія

Меню сайта
Пошук
***
Леонтьєва Валентина Олександрівна - «На Урок» Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.
Корисні сайти
  • biology.org.ua
  • Инфоурок
  • Открытый урок
  • Освітній портал Супер-урок
  • Шкільне життя
  • Нова школа
  • Учительский журнал
  • Сайт оош№1 г.Славянска
  • Сайт учителя физики и астрономии Головачева А.Н.
  • _

    Оптична система ока

    Тема №3. Оптична система ока. Гігієна зору.

    Чітке зображення предметів на сітківці забезпечується складною унікальною оптичною системою ока. Вона складається з рогівки, рідин передньої і задньої камер, кришталика і склистого тіла. Світлові промені проходять крізь перелічені середовища оптичної системи ока і заломлюються в них згідно із законами оптики. Основне значення для заломлення світла в оці має кришталик. Таким чином, зображення на сітківці буде дійсним, зменшеним і оберненим (перевернутим). Проте у зорових нервових центрах кори великого мозку формується зображення таким, яким воно є насправді.

    Оптична система ⇒ рогівка, рідини, кришталик!!!, склисте тіло

    (схему переносимо до зошита) 

     

    Акомодація -  здатність ока пристосовуватися до чіткого бачення предметів на різних відстанях (зміна кривизни кришталика).

    Коли погляд падає на близький предмет, війковий м'яз скорочується і кришталик стає більш опуклим. Якщо перевисти погляд на віддалений предмет,  війковий м'яз розслаблюється і кривизна кришталика зменшується.

    Відстань найкращого бачення ≈ 25 см.

    Порушення зору ⇒ вроджені (зміна форми ока) та набуті (недотримання гігієни зору)
    
     1. Короткозорість – зображення перед сітківкою ⇒ )( двоввігнуті (розсіювальні) лінзи 
     (врождена → око видовженої форми)
    
     2. Далекозорість – зображення за сітківкою ⇒ () двоопуклі (збиральні) лінзи 
     (врождена → очне яблоко вкорочене) 
    
     3. Астегматизм – нерівномірне заломлення світла різними частинами ока ⇒ циліндричні лінзи  
                              

    Гігієна зору:

    1. Забезпечення нормальних світлових умов для роботи людини ( достатнє освітлення робочого місця, світоло → зліва...)
    2. Шкідливо читати лежачі та в транспорті ( неможлива фіксація відстані до тексту)
    3. При тривалому зоровому напруженні ( робота за комп'ютером...) потрібно через кожні 30-40 хвилин робити 10 хвилинні перерви.
    4. Перебування на природі → відпочинок для очей!!!
    5. Шкідливі звички, брудні руки, пил, травми → хвороби очей.
     

    Лабораторне дослідження №7. Визначення акомодації ока (під час карантину в домашніх умовах)

    Мета: дослідити пристосувальні моливості ока до сприйняття предметів на різних відстанях, з'ясувати значення акомодації для цілісного сприйняття довкілля.

    Метеріали: кімнатна рослина

    Хід роботи:

    1. Візьміть кімнатну рослину (або інший предмет), помістіть її на підвіконня. Відійдіть від вікна на відстань витянутої руки. Подивіться на краєвиди, які відкриваються з вашого вікна. Якою здається кімнатна рослина?

    2. Переведіть погляд на кімнатну рослину. Яким ви бачити краєвид з вашого вікна? 

    3. Завдяки якій властивості кришталика ми можемо бачити чітко предмети на різних відстанях?

    4. Чому одночасно неможливо чітко бачити предмети, розташовані далеко і близько?

     

    5. Якої форми зазвичай буває кришталик, коли ми дивимося на краєвиди з вікна?

    6. Якої форми зазвичай буває кришталик, коли ми дивимося на кімнатну рослину?

    7. Які порушення зору, пов'язані з цією функцією кришталика можуть бути у людини при не дотриманні гігієни зору?

    8. Де фокусується зображення предмета при таких порушеннях?

    9. Які окуляри потрібно носити людям з такими порушеннями?

    Висновок. Яке значення акомодації для цілісного сприйняття довкілля?



    Д/З. § 43 п.1 (до "Роль сітківки"), § 44, т/3 1-3, лаб.дос.№7 ( обов'язково відпраавти роботу на платформу Гугл клас)



    Лабораторне дослідження №7. Визначення акомодації ока ( на уроці в школі)

    Мета: дослідити пристосувальні моливості ока до сприйняття предметів на різних відстанях, з'ясувати значення акомодації для цілісного сприйняття довкілля.

    Метеріали: аркуш паперу з отвором діаметром 4-5 см і літерами різних размірів навколо нього (зробити самостійно).

    Хід роботи:

    1. Візьміт аркуш парепу і тримайте його на відстані 15-20 см від очей. Закрийте одне око долонею. Прочитайте напис на дошці через отвір у папері. Якими здаються літери навколо отвору на папері?

    2. Переведіть погляд на літери навколо отвору на папері. Яким ви бачити надпис на дошці? 

    3. Завдяки якій властивості кришталика ми можемо бачити чітко предмети на різних відстанях?

    4. Чому одночасно неможливо чітко бачити предмети, розташовані далеко і близько?

    Висновок. Яке значення акомодації для цілісного сприйняття довкілля?


    Застосуйте здобуті знання (для самоконтролю)
    • Виберіть правильну відповідь (одну або кілька)

    1.Вкажіть, яким стає кришталик під час розглядання близько розташованих предметів: 
    а) не міняється; 
      б) опуклішим;   в) сплощеним.

    2. Вкажіть, яким стає кришталик під час розглядання віддалених предметів: 
    а) не міняється; 
      б) опуклішим;   в) сплощеним.

    3. Виберіть окуляри, які призначає лікар-офтальмолог при набутій далекозорості: 
    а) з двоввігнутими лінзами; 
       б) з двоопуклими лінзами.

    4. Позначте захворювання, ознакою якого є виникнення зображення предметів позаду сітківки: 
    а) астигматизм; 
      б) катаракта;   в) далекозорість;   г) короткозорість.





     

    Категория: 8 клас | Добавил: valentina (19.03.2017)
    Просмотров: 4362 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
    [ Регистрация | Вход ]
    Вхід на сайт
    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2021
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz