П.р. №1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини
Мета: розвивати уміння застосовувати знання для пояснення процесів власного організму; формувати переконання про єдність та взаємозалежність процесів обміну речовин.
Хід роботи
1. Розгляньте загальну схему обміну поживних речовин в організмі людини. Занесіть її до зошиту. Назвіть три етапи обміну речовин.
2. За допомогою схеми та запропонованих запитань складіть схему обміну поживних речовин (на вибір: вуглеводів, ліпідів, білків) в організмі людини.
Запитання для конкретизації змісту схеми:
1. Яка їжа містить ці поживні речовини?
2. Які травні ферменти і в яких органах розщеплюють ці поживні речовини їжі?
3. У якому вигляді і куди всмоктуються поживні речовини?
4. Які процеси обміну забезпечують перетворення поживних речовин?
5. Які кінцеві продукти обміну видаляються з клітин у кров?
6. Які органи беруть участь у видаленні продуктів обміну?
Висновок. (за метою)
РЕЗУЛЬТАТ
Оцінка
Завдання для самоконтролю
1—6
1. Які системи органів беруть участь у обміні речовин у людини? 2. Яке значення фізіологічних систем органів у забезпеченні обміну речовин? 3. Назвіть особливості обміну білків. 4. Назвіть особливості обміну жирів та вуглеводів. 5. Що таке всмоктування поживних речовин? 6. Чи залежить метаболізм клітин від всмоктування?
7—9
7. Які системи органів забезпечують обмін речовин в організмі людини? 8. Які особливості обміну білків, ліпідів і вуглеводів в організмі людини? 9. Яке значення всмоктування поживних речовин?
10—12
10. Чим зумовлені особливості обміну речовин і перетворення енергії у людини?
Д/З: §28(Соболь В.І.), т/з 12, п.р.№1, відео на сайті!!!